dinsdag 16 maart 2010

2012 (2009)

http://richardwillisuk.files.wordpress.com/2009/11/2012_poster.jpg

De verwachtingen voor deze film waren voor mij al niet zeer hoog. Zeker na de verschijning van de film 10000BC (Roland Emmerich), die voor mij echt een hele flop bleek te zijn, had ik het gevoel dat dit terug een overgewaardeerde film ging wezen.

Wel zoals je wel al kon verwachten was het grootste deel van deze film de cliché zelf. Het gescheiden koppel met twee kinderen. De vader die toch nog iets voelt voor de moeder maar het vroeger heeft verpest omdat hij teveel met zijn werk bezig was... Het einde van de wereld breek aan... Wel meer moet ik eigenlijk niet zeggen. Je kunt deze film waarschijnlijk al zo voorspellen.

Maar hoewel het verhaal, de conversaties en het acteren van sommigen (vooral bijpersonages) niet super was, vond ik toch wel dat er een klein vleugje humor in zat. Zo af en toe was er wel een grapje of een personage die wel eens leuk uit de hoek kon komen. Gelukkig was er Woody Harrelson, een van mijn lievelingsacteurs, die toch wel een grappig accent kon leggen in de film. Maar natuurlijk kon dit niet opwegen tegen de rest.

Deze film is bijna op alle vlak slecht. Maar er is 1 redenen om hem toch te bekijken. Waarom? De prachtige CGI. Overweldigend in deze film! Soms kan je wel eens spotten dat het gemaakt is, maar grotendeels van deze film is echt 'realistisch' in beeld gebracht!

Zelf ben ik een grote fan van beeldmateriaal, dus krijgt hij van mij toch nog een 5/10!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten